zbiorniki na olej napędowyZbiorniki zapewniające magazynowanie dużych ilości paliwa i jego sprawną dystrybucję potrzebne są m.in. w gospodarstwach rolnych, w firmach budowlanych, na otwartych składowiskach towarów, obsługiwanych przez wózki widłowe z napędem spalinowym. Za najbardziej ekonomiczne i bezpieczne uznaje się zbiorniki na olej napędowy wykonane z tworzyw sztucznych.

Zbiorniki na olej napędowy o dużych pojemnościach posiadają nieocenioną funkcjonalność wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z dużym zużyciem paliwa. Dotyczy to wszystkich prac związanych z wykorzystaniem ciężkiego sprzętu napędzanego silnikami Diesla.

 

 

Dlaczego opłaca się zakup plastikowych zbiorników na olej napędowy?

W zasadzie każdy oferujący zbiorniki plastikowe producent posiada szeroki asortyment specjalistycznych, najczęściej dwupłaszczowych zbiorników na olej napędowy. Zbiorniki na olej napędowy z tworzyw sztucznych produkowane są w szerokiej gamie pojemności – od kilkuset do kilku tysięcy litrów. Umożliwiają one jednorazowy zakup dużych ilości paliwa, co w praktyce oznacza skuteczne zabezpieczenie przed wahaniami cen. Kupując duże ilości paliwa w dołku cenowym, możemy sporo zyskać. Oszczędności na zakupach paliwa pozwalają firmom z branży budowlanej czy logistycznej wymierne poprawić konkurencyjność cenową swojej oferty.

Duże zbiorniki na olej napędowy generują też oszczędności pośrednie, związane z uniezależnieniem się od dostępu do stacji paliw. Własne zbiorniki są nieodzowne w warunkach terenowych, na budowach oddalonych od skupisk ludzkich czy dróg, przy których zazwyczaj lokalizowane są stacje paliw. Dowożenie małych ilości oleju napędowego do maszyn budowlanych mogłoby być źródłem niepotrzebnych, wysokich kosztów. Duży mobilny lub stacjonarny zbiornik na olej napędowy jest optymalnym rozwiązaniem.

Zbiorniki na olej napędowy dostarczane są zazwyczaj z wydajnymi dystrybutorami. Dzięki temu tankowanie maszyn jest wygodne i odbywa się bez zbędnych przestojów. Dobrą parą dla zbiorników na olej napędowy są zbiorniki na AdBlue. Wynika to stąd, że w zgodzie z obowiązującymi przepisami nie tylko TIR-y, ale także wszystkie nowe maszyny pozadrogowe, w tym sprzęt budowlany i maszyny rolnicze napędzane silnikami Diesla mają narzucone rygorystyczne normy emisji spalin. Do spełnienia wymogów prawnych konieczne jest m.in. stosowanie instalacji AdBlue, które redukują ilość tlenku azotu w spalinach.

5 x TAK dla zbiorników na olej napędowy wykonanych z tworzyw sztucznych

Najwyżej cenione przez użytkowników zalety zbiorników na olej napędowy z tworzyw sztucznych wynikają z właściwości użytego do produkcji materiału, czyli polietylenu:

  1. odporność chemiczna – PE jest materiałem odpornym na niszczące działanie oleju napędowego, nie wchodzi z nim w żadne reakcje, a w efekcie nawet przy długotrwałym przechowywaniu paliwo zachowuje niepogorszoną jakość – z polietylenu produkuje się także zbiorniki na lej opałowy,
  2. odporność mechaniczna – dwupłaszczowe zbiorniki z polietylenu są całkowicie stabilne, a ich konstrukcja bez problemu wytrzymuje napór nawet tysięcy litrów paliwa,
  3. brak korozji i kruszenia – tworzywo sztuczne jest niewrażliwe na działanie wysokich i niskich temperatur, nie koroduje i nie kruszeje pod wpływem promieniowania UV – wszystko to sprawia, że przez długie lata zachowuje niepogorszone parametry fizyczne,
  4. stuprocentowa szczelność – odporność polietylenu na oddziaływania chemiczne, termiczne, mechaniczne i inne niekorzystne czynniki środowiskowe sprawia, że wykonane z niego zbiorniki są całkowicie szczelne, a w efekcie bezpieczne dla ludzi i środowiska naturalnego,
  5. mała masa własna – zbiorniki z tworzyw sztucznych są relatywnie lekkie, co ułatwia ich przemieszczanie i wymiernie obniża koszty transportu.

Plastikowe zbiorniki na olej napędowy powstają w procesie formowania rotacyjnego (rotomoulding), który gwarantuje uzyskanie bardzo mocnych konstrukcji. Nawet przy pojemnościach 9000 litrów waga zbiorników jest relatywnie niska, a ich odporność na odkształcanie bardzo duża.

Dodatkowym atutem zbiorników z tworzyw sztucznych jest możliwość poddania ich praktycznie kompletnemu recyclingowi i odzyskanie surowca nadającego się do ponownego wykorzystania. Warto też wspomnieć o tym, że technologia rotomouldingu pozwala na stosunkowo proste dostosowanie pojemności i kształtu zbiorników do indywidualnych potrzeb klienta. Można też dokonać łatwej personalizacji poprzez wybór dowolnego koloru.